Αγαπητοί γονείς, μερικές ιδέες για να δουλέψουμε τις μαθηματικές μας δεξιότητες!
Επιτραπέζια παιχνίδια
Παίζουν 2 ή περισσότεροι παίκτες.
- BINGO: Κάθε παιδί έχει μπροστά του μια κάρτα με αριθμούς από το 1 έως το 5 αρχικά και έως το 10 στη συνέχεια. Υπάρχει ένα ζάρι με τα σύμβολα αυτών των αριθμών στις πλευρές του καθώς και μια πλευρά κενή. Επίσης υπάρχει και ένα καλαθάκι με κόκκινα χαρτάκια. Κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι. Αν τύχει έναν αριθμό που τον έχει στο χαρτί του τότε τον καλύπτει με ένα κόκκινο χαρτάκι. Αν τύχει έναν αριθμό που ήδη έχει καλύψει τότε παίζει ο επόμενος. Αν τύχει την κενή πλευρά του ζαριού τότε πάλι χάνει τη σειρά του και παίζει ο επόμενος. Κερδίζει όποιος καλύψει όλους τους αριθμούς που έχει στην κάρτα του και κάνει ΒΙNGO! (Σε επόμενο επίπεδο και βαθμό δυσκολίας το ζάρι μπορεί να είναι κανονικό, να δείχνει δηλαδή τις ποσότητες των αριθμών, ενώ τα παιδιά θαέχουν στις κάρτες τους τα σύμβολα τα οποία θα πρέπει να αναγνωρίσουν και να καλύψουν).
Χρωμάτισε τον Μπισκοτένιο! Κάθε παίκτης έχει μπροστά του ένα ζωγραφισμένο Μπισκοτένιο, που πάνω του είναι γραμμένοι αριθμοί.Όπως και στο ΒINGO το κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι και αν τον αριθμό που θα φέρει τον έχει στον Μπισκοτένιο του τότε τον χρωματίζει. Κερδίζει όποιος χρωματίσει πιο γρήγορα τον Μπισκοτένιο του.
Αντιγράφω το πρότυπο
Μαθαίνω χρώματα, σχήματα, καλλιεργώ χωρικό- χρονικό προσανατολισμό ( πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά, πρώτα, μετά, στη μέση , στο τέλος), δουλεύω τη συμμετρία κ.α.
ή
Ενώνω τον αριθμό με το μισό του
Φτιάχνω πασχαλινά αυγά από το 1 έως το 5 ή το 10. Τα κόβω στη μέση με διαφορετικό τρόπο .Το ίδιο κάνει και ο συμπαίκτης μου. Ποιός θα καταφέρει να ενώσει πρώτος τα αυγά του;
Παρκάρω τα αυτοκινητάκια μου
Φτιάχνω σε χαρτόνι θέσεις παρκαρίσματος, τόσες όσες αυτοκινητάκια έχω. Κολλάω πάνω στα αυτοκίνητα ένα αριθμό, ανάλογα με τις θέσεις. Παρκάρω στη σωστή θέση.
Το ντόμινο αλλιώς.
Φτιάχνουμε δύο σπιτάκια αριθμών στο χαρτί και μοιραζόμαστε κομμάτια ντόμινο. Προσπαθούμε να φτιάξουμε
το σπιτάκι του έξι (6) για παράδειγμα, με όσους περισσότερους τρόπους μπορούμε. Κερδίζει όποιος βρει περισσότερους τρόπους!
ή
Jenga
Αναπτύσσει δεξιότητες όπως κινητικές καθώς πρέπει να χρησιμοποιεί το παιδί αρμονικά τα άνω άκρα του. Επιπλέον αναπτύσσει την χωρική-οπτική ευφυΐα του παιδιού καθώς το ίδιο αντιλαμβάνεται τον προσανατολισμό και τον χώρο. Επιπρόσθετα το παιδί αναπτύσσει την κριτική του σκέψη καθώς πρέπει να σκέφτεται ποιο είναι το καλύτερο τουβλάκι για
να φύγει από τη θέση του δίχως να χαλάσει το οικοδόμημα και μαθαίνει να είναι υπομονετικό, αφού πρέπει να περιμένει τη σειρά του.
Το παίζουμε εναλλακτικά
- Μετρήστε τα πλακίδια
- Μάθετε τα χρώματα: Ζωγραφίστε τα πλακίδια με τα χρώματα που θέλει να μάθει τα παιδιά και κάντε εξάσκηση
- Μάθετε τους αριθμούς: Γράψτε αριθμούς πάνω στα πλακίδια και μετά πείτε στα παιδιά τους αριθμούς που θέλετε να τοποθετήσουν στο "κτίριο".
- Ανάγνωση: Γράψτε λέξεις και πείτε στο παιδί να της διαβάσει.
Παίζουμε με τα μανταλάκια αλλιώς
Αγαπημένες χάντρες
Παίζουμε με τα καλαμάκια
Κόβουμε τα καλαμάκια σε κομμάτια και φτιάχνουμε ψαράκια , λουλούδια, κολιέ με διαφορετικούς αριθμούς στοιχείων. Άλλα μικρότερα και άλλα μεγαλύτερα. Ορίστε μερικές ιδέες:
Μετράμε, συγκρίνουμε, ομαδοποιουμε ανάλογα με το χρώμα, το μήκος, το είδος, δημιουργούμε, πειραματιζόμαστε, περνάμε ευχάριστα μαθαίνοντας αβίαστα!!
Παίζουμε με τα καπάκια
Παίζουμε με το τηλέφωνο!
Φτιάχνουμε με μεγάλο χαρτί ένα μεγάλο κινητό τηλέφωνο! Μαθαίνουμε το τηλέφωνο του σπιτιού μας ή ακόμα και της γιαγιάς ή του παππού. Μαθαίνουμε και χρησιμοποιούμε έπειτα το αληθινό τηλέφωνο του σπιτιού.
Με ο,τι και να διαλέξουμε να ασχοληθούμε αγαπητοί μας γονείς, θυμόμαστε ότι στην προσχολική ηλικία το παιχνίδι είναι η "αναπτυξιακή τροφή"των παιδιών!!!
Αποφεύγουμε λοιπόν ανούσιες φωτοτυπίες και εργασίες που κανένα νόημα δεν έχουν, όταν είναι αποκομμένες από την εκπαιδευτική διαδικασία και στόχο έχουν ακόμα και εκεί να την συμπληρώσουν και να την ολοκληρώσουν στο τέλος!!!
Μην ξεχνάτε να προσαρμόζετε τους στόχους και τα βήματα στις ανάγκες των δικών σας παιδιών. Συχνά τυχαίνει να δουλεύουμε κάποιον στόχο για αρκετό καιρό, είναι σημαντικό να ανανεώνουμε τις δραστηριότητες και το υλικό μας για να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
Μαθαίνουμε παίζοντας και παίζοντας δημιουργούμε τον κόσμο!❤️
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου